Arany Media Digital Agency full service reklámügynökség

Hogyan vittünk partnerünk weboldalára közel 40 ezer érdeklődőt? Sikeres reklámkampány-sztori röviden

Sikeres marketingkampány. Arany Media Digital Agency kreatív marketing ügynökség, sikeres reklámkampány sztori.

Szóval hogyan? Nem varázslattal, marketingkampánnyal. Jól átgondolt, célcsoportra tervezett reklámkampánnyal. A kampányban rádiót, kültéri plakátfelületet, online site-okat, hírlevélmarketinget, Google Ads (adwords) felületeket és az Arany Digital Agency kreatív ügynökség vezető szakemberének ötlete alapján egy eddig nem használt eszközt vetettünk be. Tudjuk, ennél több médiafelületet is be lehetett volna szuszakolni a reklámkampányba (sokak véleménye szerint pl. drága tévéreklámot), de ügyfelünknek a kampánybüdzséje adott és véges volt. Tehát optimalizálnunk kellett, és nem felelőtlenül elkölteni a marketingre szánt költséget.

Talán ez utóbbi is egy ok volt a sok közül, ami miatt mi, az Arany Digital Creative Agency nyertük a marketingkampány tervezését és annak levezénylését, kampánymenedzsmentjét.

Kreatív ügynökségként egykapus rendszerben, egy kézben-kézből oldottuk meg a reklámkampányt. Megterveztük a marketingkampány grafikai arculatát, reklámanyagok designját. Először az üzenetet fogalmaztuk meg, majd ehhez készítettünk grafikai hirdetésterveket.

Marketingkampány első lépései: kutatás, mit, hol olvas, keres a célcsoportunk

Az üzenet és a grafika tervezésekor lekutattuk, hogy az emberek, pontosabban ügyfelünk célcsoportja hogyan vásárol, milyen témákra, milyen kulcsszavakra keres az online térben, mit olvas. A kutatás eredménye: az energiatakarékosság és szinonimáira kerestek a legtöbbet, ezért a reklámkampányunk üzenete is ezekre a kérdésekre adott választ, javasolt megoldást.

Grafikai tervek, a reklámkampány arculata, dizájnja

A kutatást követően több kreatív reklámkampány-variációt, kreatív ötletet, üzenetet és grafikai tervet prezentáltunk megbízó partnerünk számára. Melyiket válasszam? – kérdezte az ügyfél, hiszen mindegyik ötletben volt valami, ami érdekessé teszi a projektet. Szeretjük ezt a fajta kellemetlen helyzetet. Szeretjük meglepni partnereinket.

Végül értelemszerűen egy ötlet maradhatott – igaz, annak készítettünk több változatot, mutációt, így a kampány színesebb lett, partnerünk pedig még boldogabb.

Arany Media Digital Agency full service kreatív reklámügynökség
Arany Media Digital Agency full service kreatív reklámügynökség

Kreatív koncepciót támogató médiafelületek, hirdetések

A kreatív koncepció tervezése közben elkezdtük leválogatni azokat a kommunikációs csatornákat, médiafelületeket, ahol a célcsoportot elérjük, ahol az energiatakarékos témákkal, hírekkel, cikkekkel napi szinten találkozhatnak az olvasók. Olyan felületeket kerestünk, ahol nem tájidegen a kampánytémánk, az ajánlatunk.

Médiamix: a marketingkampányban részt vevő médiafelületek tervezése

Így lett a médiamix része – az out-of-home (OOH), kültéri (buszmegállókban elhelyezett) citylight plakát és rádióreklám mellett – komoly szerep jutott a digitális felületeknek, az online cikkeknek, gazdasági újságoknak. A hagyományos bannermegoldások, látványos nagy főoldali megjelenések, natív hirdetések mellett kreatív ügynökségünk vezető szakembere húzott egy merészet és szokatlant. Olyan kreatív tervvel álltak elő, amit eddig nem használtak (ki) reklám célra, …miközben az adott időszakban ez volt az egyik legtrendibb keresett „doboz-felület”.

Azt mondtuk a partnerünknek: a brandje, logója legyen az egyik online gazdasági újság Rezsikalkulátor dobozának támogatója. Átment, megcsináltuk. Letárgyaltuk a médiatulajdonossal, elkészítettük az anyagot, majd folyamatosan figyeltük az interakciókat. Jól döntöttünk. Ráadásul újdonságot vittünk a kampányba. Olyat, amit eddig senki nem használt.

A sikeres marketingkampány referenciaszámai

A statisztikák szerint a szűkre szabott marketingbüdzsével – kreatívan, vagy ahogyan munkatársaink mondják, fifikásan – tervezett (jobban szeretjük az optimalizált szót persze) reklámkampány az online térben 16,5 millió megjelenést hozott a konyhára. Ez csak az online felület, ebben még nincs benne a kültéri plakátok láthatósága, valamint a rádióreklámok hallgatottsága.

Sikeres reklámkampány. Arany Media Digital kreatív marketing ügynökség, rádió hallgatottsági adat.
Sikeres reklámkampány. Arany Media Digital kreatív marketing ügynökség, rádió hallgatottsági adat.

Mivel a két leghallgatottabb rádiócsatornát terveztük be a reklámkampányba, így az üzenetet naponta majd’ 3 millió emberhez eljuttattuk. A két rádiócsatorna ugyanis összesen napi 2,9 millió hallgatóhoz ér el (egy 2022. november 25-i rádióhallgatottsági adat szerint; forrás: nmhh.hu, Kantar Hoffmann, M-Meter, Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság – fotó). A kampány pedig több hétig tartott!

A reklámkampány munkafolyamatai ezek voltak:

  • kampánytervezés
  • kreatív tervezése
  • grafika és mutációk készítése
  • médiatervezés és médiavásárlás
  • optimalizálás            
  • kimutatás készítése.

A kampányban az alábbi elemeket, médiaplatformokat használta kreatív ügynökségünk:

  • OOH, citylight felületek
  • Rádió reklámszpotok a két leghallgatottabb rádiócsatornán
  • Online médiafelületek, internetes gazdasági magazinok
  • Online rezsiszámláló, Rezsikalkulátor
  • Google Ads (régi nevén adwords) keresési és szűken optimalizált display felületekkel.

Ha kedvet kaptál és Te is szeretnél egy sikeres kampányt, egy jó hangulatú kreatív ügynökségi partnerkapcsolatot, ahol közösen inspiráljuk egymást, akkor kattints ide, nézzük meg, mit tudunk a Te márkádból, a Te termékedből vagy szolgáltatásodból kihozni.  

Ebben a cikkben milyen témát és kulcsszavakat érintettünk? #reklámkampány #marketingkampány #kommunikációskampány #médiakampány #hirdetésikampány #rádiókampány #kreatívügynökség #aranydigital #agency